لطفا صبر کنید ...

معجزه لیزر موهای زائد برای رهایی از پرمویی

مهر ۷, ۱۳۹۵ توسط پزشک آشنا6
laser-hair-removal-pezeshkashena-thirteen.jpg

لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد روشی آسان برای راحت شدن از شر موهای زائد است. موهای ناخواسته یا زائد به موهایی میگوییم که در مواضعی از بدن ایجاد می شود که غیر معمول بوده و رنگ تیره آنها این رویش غیر طبیعی را بیش تر آشکار می کند. دغدغه این روزهای همه افراد خلاص شدن از شر این موهای زائد است.  با رسانه اینترنتی پزشک آشنا همراه شوید تا اطلاعات مفید و جامعی در خصوص لیزر موهای زائد ، فاصله بین جلسات لیزر موهای زائد ، لیزر صورت ، ناحیه تناسلی، زیر بغل و سایر نقاط بدن  کسب نمایید.

لیزر موهای زائد چگونه عمل می کند؟

ریشه هر مو دارای رنگدانه ای به نام ملانین بوده که در روند رشد مو، به تدریج این رنگدانه فعال می شود و تمامی بدنه یک مو را تیره و به رنگ های سیاه، قهوه ای و بلوند و … در می آورد. در روش استفاده از لیزر، فولیکول موهای زائد کاملا تخریب می شود و امکان رشد موهای زائد در ناحیه خاص از بین می رود.

لیزر موی زائد در چند مرحله و طی چند هفته انجام می‌شود. نتیجه حاصل از این روش در اغلب مواقع، موفقیت‌آمیز و دائمی است. هر چه موها تیره‌‌ تر و ضخیم‌ تر و نیز پوست روشن‌ تر باشد، تاثیر لیزر بیشتر است. اکثر لیزرها بر موهای بور و کم‌ رنگ تاثیر کمی دارند و حدوداً می‌توانند ۳۰ تا ۴۰ درصد این موها را کاهش دهند.

دقت پزشک خصوصا در جلسه اول لیزر موهای زائد برای تعیین انرژی بسیار مهم است چرا که پوست بعضی از بیماران بسیار حساس است که البته اگر هم این موارد بر اثر بی دقتی پزشک یا پوست حساس ایجاد شود طی ۲ تا ۳ هفته بهبود پیدا می کند. لیزر به هیچ عنوان همیشگی نبوده است.

و پس از اتمام جلسات درمانی ( ۴ تا ۸ جلسه با فاصله ۱٫۵ تا ۲ ماه یکبار) برای ماندگاری نتیجه حداقل سالانه یک جلسه لیزر به عنوان درمان نگهدارنده باید تکرار شود. در ضمن لیزر به هیچ عنوان ۱۰۰ درصد موها را از بین نخواهد برد و در بهترین شرایط بین ۸۵ تا ۹۰ درصد موها ازبین رفته و بقیه موها نازک می شوند.

لیزر موهای زائد صورت

لیزرهای بسیار خوب و موثری که در دنیا ساخته شده اند عملا بیشتر برای موهای زائد صورت کاربرد دارند و کاربرد این لیزرها برای سطح های وسیع پوست مثل موهای بدن عملا با مشکلاتی همراه است. چرا که در مورد موهای زائد بدن با توجه به سطح وسیع موها در کشاله ران، زیر بغل، تنه و اندام،  لیزری نیاز است.

که قطر شات یا سطح مقطع که روی پوست قرار می گیرد بزرگ باشد تا بتواند در مدت زمان سریع تر و هزینه کمتر موها را در سطح وسیع پوست لیزر نماید. باید گفت برای از بین بردن موهای زائد صورت حداقل ۴ جلسه و حداکثر ۸ جلسه لازم است. هر جلسه لیزر کل موهای صورت حداکثر ۱۰ دقیقه زمان می برد.

و بعد از لیزر هم هیچ زخمی روی پوست بیمار ایجاد نمی شود، فقط مقداری در پوست قرمزی متوسطی ایجاد می شود که آن قرمزی هم طی چند دقیقه تا حداکثر ۲ ساعت خوب می شود. بطوری که هیچ لک یا اسکاری بر جا نمی گذارد.

فاصله بین جلسات لیزر موهای زائد چقدر است؟
فاصله بین جلسات لیزر موهای زائد چقدر است؟

لیزر موهای زائد اندام تناسلی

امروزه لیزر موهای زائد اندام تناسلی به یکی از پر طرفدارترین روش های رفع موی زائد ناحیه تناسلی تبدیل شده است. موهای زائد اندام تناسلی در کیفیت روابط جنسی، سوزش و خارش، تیرگی ناحیه تناسلی، جوش، افزایش شانس تکثیر زگیل تناسلی، زخم و خراش و خونریزی ناشی از تراشیدگی با تیغ تاثیر زیادی دارد.

می توانیم از لیزر به عنوان بهترین روش برای از بین بردن موهای زائد اندام تناسلی و سایر مزایا مثل کاهش یا رفع تیرگی دستگاه تناسلی زنان، جلوگیری از زخم و بهبود کیفیت روابط جنسی استفاده کنیم. این روش معمولا بسیار کم عارضه و بدون درد است طی ۴ جلسه موهای زائد تا ۸۵  درصد از بین رفته و بقیه نازک میشود.

حداقل ۴ هفته قبل از لیزر موهای زائد تناسلی باید موهای این ناحیه را با استفاده از تیغ بتراشیم استفاده از روش های دیگر مجاز نیست. برای لیزر این ناحیه با توجه به رنگ پوست زمینه ای و رنگ موی افراد تعداد جلسه ها حداقل از ۴جلسه تا۱۰ جلسه متفاوت است.

فاصله بین جلسه ها ۶ تا ۸ هفته است و هر جلسه لیزر اندام تناسلی بین ۸ تا ۱۰ دقیقه طول می کشد. لیزر موهای زائد اندام تناسلی هیچ گاه ۱۰۰ درصد موها را از بین نمی برد در بهترین شرایط حدود ۸۵ تا ۹۰ درصد موفقیت آمیز بوده و بقیه موها به صورت کرک یا نازک می شوند.

لیزر موهای زائد زیر بغل

یکی از مشکلات شایع که هر فردی در طول زندگی خود با آن سر و کار دارد رهایی از موهای زائد زیر بغل است. اکثر زنان و مردان حداقل هفته ای ۲ تا ۳ بار موهای ناحیه زیر بغل را با تیغ کوتاه می کنند. علی رغم پیشرفت های علم پزشکی هنوز نقش فیزیولوژیک موهای زیر بغل شناسایی نشده است.

به همین دلیل آنها را به عنوان موهای زائد طبقه بندی می نمائیم.مشاهدات نشان می دهد که افرادی که از لیزر برای از بین بردن موهای زائد زیر بغل استفاده می کنند کمتر از عرق کرن شکایت دارند و به نوعی احساس بهتری در این زمینه داشته اند. اما برخی از مطالعات حاکی از افزایش تعریق با لیزر Nd-YAG 1064 است.

مشاهدات روی افرادی که از لیزر موهای زائد زیر بغل استفاده می کنند، نشان داده است که پس از اتمام جلسات لیزر، تا حدودی رنگ این ناحیه روشن تر می شود. تعداد جلسات با توجه به رنگ پوست زمینه ای و رنگ موها از حداقل ۴ تا حداکثر۸  جلسه در نوسان است. هرچه پوست ناحیه زیر بغل روش تر و موها تیره تر باشد.

جلسات کمتر و هر چه پوست تیره تر و موها نازک تر باشد، جلسات بیشتری لازم است. هر جلسه لیزر موهای زائد زیر بغل بین ۶ تا ۸ دقیقه طول می کشد. معمولا در جلسه اول و دوم تا حدود زیادی موها از بین خواهند رفت اما باید حداقل ۴ جلسه لیزر تکرار گردد، تا نتیجه تقریبا نهایی مشاهده شود.

آیا لیزر موی زائد باعث نازایی یا تیرگی پوست می‌شود؟

همانگونه گفته شد نور ساطع شده از هر دستگاه لیزر توسط بافت خاصی جذب می‌ شود که این بافت در لیزر اختصاصی موی زائد رنگدانه موجود در ساقه مو می‌ باشد. این نور حتی توسط موی سفید که فاقد رنگدانه هستند جذب نمی‌شود. بنابراین قادر به نفوذ به سایر بافت های موجود در ناحیه نمی‌باشد.

به علاوه قدرت نفوذ نور لیزر بیش از نیم تا یک سانتیمتر نیست و لذا به بافت های عمقی تر موجود در محل لیزر مثل تخمدان ها و غدد لنفاوی نفوذ نمی‌کند. پس لیزر موی زائد باعث ایجاد سرطان یا نازایی نمی‌شود.

درصورتی که لیزر موهای زائد با دستگاه مناسب و به صورت صحیح انجام شود باعث ایجاد زخم یا تیرگی نمی‌شود. برای جلوگیری از این عارضه در انتخاب پزشک معالج و نوع دستگاه دقت و توجه لازم را مبذول نمایید.

در مواردی که لیزر موهای زائد با دستگاهی انجام شود که همزمان با لیزر سیستم خنک کننده موضع را خنک کند میزان درد به طور چشمگیری کاهش می‌یابد. دستگاه لیزر الکساندرایت ساینوشور این سیستم را دارا می‌ باشد. ضمنا در مواردی که بیمار نسبت به درد خیلی حساس است از کرم بی حس کننده استفاده می شود.

فاصله بین جلسات لیزر موهای زائد چقدر است؟
فاصله بین جلسات لیزر موهای زائد چقدر است؟

چرا لیزر موی زائد در چند جلسه انجام می شود؟

لیزر فقط روى موهایى که درمرحله رشد هستند، مؤثر بوده و روى موهایى که در مراحل پیشرفت و استراحت باشند، بى تأثیر است، به همین علت یکى از عوامل مؤثر در اثربخشى لیزر، تعداد موهاى در مرحله رشد ناحیه اى است که لیزر مى شود.

علت فاصله بین جلسات لیزر موهای زائد ، چرخه رشد مو در انسان است. به عبارت دیگر؛ هر تار مو، سه مرحله تکاملی را طى مى کند:١- مرحله رشد ٢- مرحله انتقالی با پیشرفت ٣- مرحله استراحت یا بی مویی.

هر کدام از لیزرها برای چه اشخاصی مناسب است؟

براى دانستن اینکه، کدام نوع لیزر موى زائد براى شما مناسب تر است، ابتدا باید نوع پوست تان را بشناسید. نوع پوست در انتخاب دستگاه لیزر مناسب بسیار حائز اهمیت است. متداول ترین طبقه بندى پوست که برای افراد مختلف انجام می شود ، بر اساس رنگ پوست، مو، چشم و واکنش پوست به نورخورشید نوع پوست طبقه بندی می شود.

  • لیزر الکساندرایت با طول موج ۷۵۵ نانومتر که در پوست‌های روشن بهتر عمل می‌کنند.
  • لیزر دایود با طول موج ۸۰۰ نانومتر که این نیز در پوست‌های روشن بهتر عمل می‌کنند.
  • لیزر Nd-YAG با طول موج ۱۰۵۶ نانومتر که در پوست های تیره ایمن‌تر و بهتر مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  • با سیستم نوری IPL نیز با روش کار کردی مشابه لیزرها در درمان موهای زائد به کار می رود.

انواع جدید  آی ال پی و لیزر الکساندرایت (الکس)

انواع جدید IPL همان E-LIGHT است که علاوه بر نور از رادیوفرکانس نیز به طور همزمان استفاده می کند و به همین دلیل روی موهای کم رنگ (طلایی، سفید) اثر بهتری دارد. دستگاه Elight ترکیب دستگاه IPL و دستگاه RF یا رادیو فرکانسی است و از این دستگاه نیز برای از بین بردن موهای زائد استفاده می شود.

الکس یکی از پیشرفته ترین دستگاهای لیزر دنیا برای از بین بردن موهای زائد می باشد. یکی از خصوصیات منحصر بفرد این دستگاه قابل تنظیم بودن طول موج و میزان انرژی برای از بین بردن هر نوع مو و پوست می باشد. لیزر الکساندرایت از نوع لیزرهای جامد است که دارای طول موج ۷۵۵ نانومتر و در محدوده نور مرئی می باشد.

با توجه به جذب بالای ملانین در این طول موج کاربرد ویژه آن، از بین بردن موهای زائد است. این دستگاه مجهز به سیستم خنک کننده مخصوص برای جلوگیری از سوزش می باشد. البته لازم به ذکر است میزان درد استفاده از این دستگاه به طرز قابل توجهی بیشتر از موارد دیگر و بخصوص لیزرهای آی پی ال و ایلایت است.

لیزر دایود و سیستم لیزر Nd-YAG

لیزرهای دایود برای از بین بردن موهای زائد به صورت پالسی می باشند. جذب این طول موج در ملانین تاحدی کمتر از لیزرهای الکساندریت و یاقوت و بیشتر از Nd: YAG، IPLها می باشد. به علت محدوده وسیع تنظیمات طول پالس و انرژی کاربردهای وسیعی داشته و قابلیت استفاده در پوست های تیره را نیز میسر می سازد.

اگر فرد در خصوص لیزر موهای زائد آگاهی و تجربه ی کامل نداشته باشد، می تواند پوست بیمار را بسوزاند. این دستگاه برای نژاد ایرانی مناسب است. دارای عمق نفوذ بیشتر نسبت به الکساندرایت کاهش رسیک به خاطر پالس یکنواخت خنک سازی سطحی قابلیت استفاده در پوست های تیره.

لیزرهای Nd:YAG برای استفاده در یک لامپ برق یا لیزر دیودی بطور اپتیکی پمپ شده اند. آنها یکی از رایج ترین انواع لیزر هستند، و برای بسیاری کاربردهای دیگر استفاده شده اند. لیزر های Nd:YAG نوعا با یک طول موج ۱۰۶۴ nm ،در مادون قرمز، نور منتشر می کنند.

فاصله بین جلسات لیزر موهای زائد چقدر است؟
فاصله بین جلسات لیزر موهای زائد چقدر است؟

سیستم IPL چیست؟

آی پی ال یعنی سیستم های نور شدید پالسی. در اصل لیزر نیست بلکه فلش لامپ های زنون هستند که نور چند طول موجی ایجاد می کنند که قادر است اثرات گوناگون بر روی ساختارهای مختلف پوست داشته باشد و می توان با گزینش فیلترهای مناسب اثر دلخواه برای اهداف مشخص را بدست آورد.

دستگاه IPL روش محبوبی جهت از بین بردن موهای زائد و جوان سازی پوست و روشن نمودن لک های صورت و هم چنین آثار سطحی جوش های صورت (آکنه) می باشد. دستگاه IPL لیزر نیست اما کارایی و عملکرد مشابه دارد. ارزانتر است و سریعتر عمل می کند.

پالس های نوری با تمرکز روی فولیکول موها موجب ایجاد گرما و تخریب آن ها بدون سوختگی و یا آسیب به پوست می شوند. دستگاه حذف موی IPL سریع و کاملا بدون درد است. عوارض جانبی کم است ولی می تواند شامل قرمزی و تورم در محل درمان باشد که به سرعت برطرف می شوند.

کاندیدهای مناسب جهت افراد دارای پوست روشن و موی تیره می باشند، زیرا IPL پیگمان درون فولیکول مو را مورد هدف قرار می دهد. تعداد زیادی از مردم تجربه حذف موهای زائد به صورت کامل توسط این روش را دارند، اگر بعد از لیزر موها دوباره رشد کنند به صورت نازک و ظریف خواهند بود.

لیزر موهای زائد متناسب برای هر پوست

نوع ۱؛ پوست بسیار سفید داراى کک و مک، موهاى قرمز، مردمک چشم آبى، پوست سریعاً در برابر آفتاب مى سوزد و هیچوقت برنزه نمى شود. نوع ۲؛ پوست سفید موهاى بلوند و مردمک چشم روشن، پوست در برابر آفتاب مى سوزد و به ندرت ممکن است برنزه شود. لیزر الکسانداریت کاربرد دارد.

لیزر موهای زائد با سیستم لیزر دایود یا سیستم لیزر الکساندرایت برای نوع ۳ ؛ پوست گندمى موهاى قهوه اى ، پوست در برابر آفتاب گاهى مى سوزد و خوب برنزه نمى شود (دربعضى اهالى شمال کشور دیده مى شود).

سیستم لیزر دایود برای نوع ۴ ؛ پوست سبزه موها و مردمک هاى تیره، پوست در برابر آفتاب خیلى خوب برنزه مى شود و بندرت مى سوزد (پوست بیشتر ایرانى ها از این نوع است). سیستم لیزر Nd-YAG برای نوع ۵ : پوست قهوه اى تیره تقریباً هیچوقت در اثر آفتاب نمى سوزد و شدیداً برنزه مى شود.

لیزر موهای زائد با سیستم لیزر Nd-YAG برای نوع ۶: برای افراد دارای پوست کاملاً تیره که هیچوقت در اثر آفتاب نمى سوزد(سیاهپوستان) برای رسیدن به نتیجه عالی از سیستم Nd-YAG استفاده می شود. برای افراد دارای پوست روشن و موی تیره برای رسیدن به نتیجه ایده آل نیز از سیستم لیزر Nd-YAG استفاده می شود.

هر کدام از لیزرها برای چه ناحیه ای از بدن مناسب تر است؟

هر دستگاه لیزر مو زائد  طوری طراحی شده است که درجه های مختلفی دارد، بعد از انتخاب لیزر مناسب با رنگ پوست فرد با توجه به رنگ ناحیه بدن درجه تنظیم میگردد و با همان دستگاه میتوانیم قسمت های مختلف بدن را لیزر کنیم.

بعضی از پزشکان معتقد هستند که لیزر الکساندرایت برای از بین بردن موهای زائد زیر بغل، صورت و بیکینی بهتر است. این دستگاه برای موهای ضخیم تر و دستگاه الیپس برای لیزر موهای زائد باریک تر بهتر است.

معمولا لیزر موی زائد در سه تا شش جلسه انجام می‌شود که فاصله جلسات در لیزر به صورت شش هفته یکبار و در مورد بدن هشت هفته یکبار می‌باشد. البته معمولا از جلسه سوم به بعد فاصله جلسات طولانی تر از موارد گفته شده می‌شود.

مراقبت های قبل از انجام لیزر موی زائد چیست؟

از دو هفته قبل از انجام لیزر موهای زائد از روش های اصلاحی که باعث کندن مو می‌شود نباید استفاده کنیم. این روشها شامل بند انداختن استفاده از موم یا شمع و یا دستگاه اپی لیدی است. ولی میتوانیم در این مدت به راحتی از تیغ استفاده کنیم. و برنزه کردن موضع موردنظر با آفتاب یا اسپری و کرم ممنوع است.

ضمنا اگر در موضع مورد نظر تیرگی شدید وجود دارد ابتدا بایستی با مصرف داروهای ضدلک تیرگی برطرف و یا حداقل کمرنگ کنیم و بعدا جهت انجام لیزر اقدام نماییم. بعد از لیزر موهای زائد بدن توصیه می شود که به مدت چند روز از کرم ضد التهاب یا ترمیم کننده به همراه ضد آفتاب استفاده کنیم. زیرا پوست بسیار حساس است.

توصیه مهم دیگر اینکه در فواصل لیزر مو از قرارگیری زیر آفتاب برای جلوگیری از لک پرهیز کنید و به طور مرتب صبح و ظهر نیم ساعت قبل از بیرون رفتن از ضدآفتاب استفاده کنید. هر چند احتمال لک بعد از لیزر با وجود لیزرهای جدید نادر است. ولی باز هم رعایت این نکته لازم است.

قیمت لیزر موهای زائد

قیمت لیزر موهای زائد تحت تاثیر میزان تراکم  و وسعت محل مو، نوع دستگاه و کلینیک پوست و مو متفاوت خواهد بود. لیست قیمت جداول زیر مربوط به سال ۱۳۹۳ می باشد که البته قیمت لیزر در سال های اخیر بسیار کاهش پیدا کرده است که علت اصلی آن رقابت بسیار شدید بین کلینیک های پوست و زیبایی است.

لیزر موهای زائد (لیزر الکساندرایت)مبلغ به تومان برای بانوان با سایز متوسط
صورت۱۲۰.۰۰۰
چانه۵۰.۰۰۰
پشت لب۲۰.۰۰۰
گردن۵۰.۰۰۰
لیزر موهای زائد پیشانی۴۰.۰۰۰
گونه۳۰.۰۰۰
خط ریش۳۰.۰۰۰
ساعد۱۱۵.۰۰۰
لیزر موهای زائد بازو۱۷۰.۰۰۰
زیر بغل۶۰.۰۰۰
ساق پا۲۰۰.۰۰۰
ران پا۳۰۰.۰۰۰
لیزر موهای زائد بیکینی به همراه خط باسن۱۰۰.۰۰۰
خط بیکینی۶۰.۰۰۰
بیکینی به همراه خط باسن و خط بیکینی۱۶۰.۰۰۰
گودی کمر۱۰۰.۰۰۰
روی باسن۱۸۰.۰۰۰
خط میانی شکم از زیر ناف۵۰.۰۰۰
خط میانی شکم و دور ناف۸۰.۰۰۰
شکم از زیر ناف۱۰۰.۰۰۰
دور سینه۵۰.۰۰۰

لیزر موهای زائد (لیزر دایود)مبلغ به تومان برای بانوان با سایز متوسط
چانه۳۰.۰۰۰
صورت۷۰.۰۰۰
پشت لب۲۵.۰۰۰
بیکینی۹۰.۰۰۰
لیزر موهای زائد خط پشت۴۰.۰۰۰
کل سینه۷۰.۰۰۰
زیر بغل۴۰.۰۰۰
ران پاها۱۸۰.۰۰۰
کل پاها۴۰۰.۰۰۰
بازو۱۲۰.۰۰۰
ساعد۱۵۰.۰۰۰
دست کامل۳۹۰.۰۰۰
لیزر موهای زائد گودی کمر۶۵.۰۰۰
گونه ها۵۰.۰۰۰
گوش ها۴۵.۰۰۰

لیزر موهای زائد (دستگاه الیپس)مبلغ به تومان برای بانوان با سایز متوسط
چانه۲۰.۰۰۰
صورت۵۵.۰۰۰
لیزر موهای زائد بیکینی۱۵۰.۰۰۰
زیر بغل۱۰۰.۰۰۰
ران۵۰۰.۰۰۰
ساق پا۴۰۰.۰۰۰
ساعد۲۰۰.۰۰۰
دست کامل۴۰۰.۰۰۰
قفسه سینه و شکم۴۹۵.۰۰۰

سخن پایانی

رفع موهای زائد بوسیله لیزر، یکی از رایج ترین جراحی های زیبایی دنیا می باشد و دومین جراحی محبوب بعد از جراحی جوانسازی و رفع چین وچروک پوست است. اگرچه لیزر ایمن است اما در دوران بارداری، با توجه به حساسیت افراد و مسائل قانونی متعاقب آن، بهتر است از لیزر استفاده نشود.

تحریریه پزشک آشنا

پزشک آشنا


6 دیدگاه
  • الناز

    فروردین ۳, ۱۳۹۹ در ۹:۲۳ ق٫ظ

    من میخوام لیزر موهای زائد بدن انجام بدم، ولی بعضیا میگن لیزر باعث سرطان پوست میشه.آیا این واقعیت داره؟

    پاسخ

    • پزشک آشنا

      فروردین ۳, ۱۳۹۹ در ۱۱:۱۵ ب٫ظ

      با سلام
      خیر این شایعه ای بیش نیست و صحت ندارد. نور دستگاه لیزر موهای زائد فقط تا پیاز مو در پوست نفوذ می کند و به هیچ یک از اندام داخلی آسیبی وارد نمی کند. و تاکنون هیچ گزارشی برای بروز سرطان پوست به علت لیزر موهای زائد ارائه نشده است.

      پاسخ

  • سپیده

    مهر ۵, ۱۳۹۹ در ۱۰:۴۵ ب٫ظ

    آیا لیزر بیکینی باعث نازایی میشه؟

    پاسخ

    • پزشک آشنا

      مهر ۶, ۱۳۹۹ در ۷:۵۲ ب٫ظ

      خیر، لیزر موهای زائد بیکینی به هیچ عنوان با اعضای داخلی بدن مانند تخمدان ها، رحم و … ارتباطی ندارد. این موضوع از طرف سازمان بهداشت جهانی تایید شده است. انرژی لیزر به صورت گرما آزاد می شود و گرما در عمق بافت نفوذ نمی کند. پس هیچ عارضه ای نظیر نازایی نمی تواند ایجاد کند.

      پاسخ

  • Ahmad

    تیر ۱۶, ۱۴۰۰ در ۰:۴۰ ق٫ظ

    باسلام..بنده بخاطر انجام کاشت موی سر بنا به تجویز مرکز کاشت، از “فیناستراید۱ م.ل و ماینوکسیدیل ۵درصد “استفاده می‌کنم. همزمان از قبل دوجلسه لیزر بالاتنه( پشت و روی بدن) هم انجام دادم..مصرف این داروها رو نتیجه ی عمل لیزر تاثیر منفی داره یا نه؟ممنوم

    پاسخ

    • پزشک آشنا

      تیر ۱۶, ۱۴۰۰ در ۱۰:۵۸ ق٫ظ

      با سلام
      خیر تاثیری ندارد

      پاسخ

پاسخ دادن

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری نشانه گذاری شده اند *


تماس با ما

ashena.contract@gmail.com

تهران

آخرین مطالب
logo-white-pezeshkashena

هدف ما در رسانه اینترنتی پزشک آشنا افزایش سطح اطلاعات افراد جامعه و نیز ارائه خدمات آنلاین پزشکی و سلامت است.
تا افراد در کمترین زمان ممکن پزشک مورد نظر خود را بیابند. در این راستا بانک جامعی از اطلاعات پزشکان و مقالات زیبایی و سلامت را برای شما عزیزان آماده نموده ایم.

کلیه حقوق مادی و معنوی برای رسانه اینترنتی پزشک آشنا محفوظ می باشد. طراحی و بهینه سازی توسط اف تی سنتر